Jak różnicujemy poziom nauki?

Jednym z atutów naszej szkoły jest różnicowanie poziomów wiedzy.
Co to znaczy ?
Nauczyciel na lekcje przygotowuje dwie lub trzy karty pracy dotyczące tematu. Są one na różnych poziomach trudności. Dzięki temu uczeń nie dostaje ani za trudnego materiału (aby się nie zniechęcił), ani zbyt łatwego (aby się nie nudził).

W Kompasie kładziemy duży nacisk na predyspozycje uczniów. Jeśli uczeń potrafi wykonywać obliczenia w zakresie 100, przygotowujemy dla niego zadania na tym poziomie. Dziecko czytające szybko dostaje dłuższą czytankę niż to, które dopiero zaczyna przygodę z czytaniem. Jeśli uczy się pisać, pisze po śladzie, a w tym czasie uczeń piszący dokładnie – przepisuje tekst lub sam wymyśla zdania.

Poziomowanie materiału dydaktycznego, który stosujemy jest wymagający dla nauczycieli, ale daje dużo satysfakcji, ponieważ wydobywamy w ten sposób potencjał dzieci i budujemy na mocnych stronach. Jednocześnie łączymy edukację w wychowaniem, uczymy wytrwałości, stawiania sobie wysoko poprzeczki, pracowitości.

Dzięki różnicowaniu poziomów realizujemy o wiele więcej niż przewiduje to podstawa programowa, rozwijamy pasje dzieci i chęć zdobywania przez nich wiedzy.
Jeśli mamy ucznia, który w I klasie interesuje się tabliczką mnożenia to pozwalamy mu na takie obliczenia i wspieramy rozwijanie tej umiejętności. Takich przykładów można by podać o wiele więcej. Zachęcamy do udziału w naszych lekcjach na zoomie oraz do umówienia się na rozmowę z dyrekcją.


Zobacz również